středa 18. května 2011

den jedenáctý 18. květen, vítej Francie

Baden Baden - Brumath (FRANCIE!)
najeté kilometry: 97,33
průměrná rychlost: 17,3 km/hod
maximální rychlost: 34,9 km/hod
čas: 5:34
počet pádů: 0

Dnes jsem vjela do Francie. Jestli mám srovnat Německo a Francii:

1. značení
V Německu je trochu netradiční, občas se ztrácí, občas není úplně jasné, kam vede. Ve Francii - jaké značení? I když jsem si sehnala mapu s jejich cyklostezkama, nejsou značené. Na panevropské značky trasa Praha - Paříž se neodvažuju ani pomyslet.

2. cesty

Německo mělo alespoň v první části trochu fantazie. Krajina měla lesy, louky, pole, zvířátka. Cesty hezký. Na konci se to změnilo v rovnorovné hororové cesty donekonečna. Francie, ta má přesně tyhle rovné cesty jen s dokonalým asfaltem a podél hororového rovnoroného kanálu. Až bude lepší net, dám sem fotky :-)

3. pocestní
Německo je země plná důchodců. Jsou na cyklostezkách, chodnících, za volanty mercedesů. Jsou všude. Jsou milí, rádi pomohou, všichni se strašně diví, že jsem na cestě sama. A všichni si chtějí hrozně povídat a vymýšlet mi novou trasu. Ve Francii důchodci nejsou. Cyklostezky jsou plné mladých chlapů, kteří se chtějí seznamovat. Zřejmě je pro ně překvapení, že by si holka mohla obléknout sportovní věci a vlasy strčit pod helmu. Dneska mě oslovili už čtyři týpci. Vychází tak jeden na deset kilometrů. Ten poslední byl nejlepší. Neuměl slovo anglicky. Dojel mě (měl silniční kolo), jeli jsme vedle sebe, šlapali do pedálů, on pozdravil a začal povídat. On mi rozuměl jen to, že jsem z Česka, já jemu, že jede do Česka na triatlon. Jedna z disciplín je zcela jistě plavání. Pustil řídítka a předstíral kraula.
Nevím, jak by místní muži snesli, kdyby věděli, že se ženy také potí. A zda by mě vůbec oslovili, kdyby jen tušili,  že pod těma slunečníma brejlema nejsem ani trochu namalovaná.

4. pivo
Řekne-li žena v Německu "Bier", dostane půllitr piva. Řekne-li to ve Francii, dostane 0,25 litru.


Baden-Baden
svačina někde u Rheinau

znám jednu krásnou zahradu...

veletok rýn

a Francie a její rovnorovné kanály

kreativní autoportrét

3 komentáře:

  1. Bier mně dostal. Gratuluju k Francii :-)

    OdpovědětVymazat
  2. a to stál stejně jako půllitr v německu :-(

    OdpovědětVymazat
  3. :-) gratuluji k Francii. Nám v repu se ale líbíš i nenamalovaná :-) Tomas Syrovatka

    OdpovědětVymazat