sobota 2. dubna 2011

Tlamy už nehážu, začala jsem lítat

Ke svému předsevzetí ujet do začátku cesty do Paříže tisíc kilometrů jsem dnes přidala ještě jedno.
Zní: absolvovat oněch tisíc kilometrů bez nehody
Dnešek ukázal, že tohle bude mnohem těžší. Vyměnila jsem terén v Krušných horách za asfalt v Poděbradech a pravda, spadla jen jednou.

Ale stálo to za to. Byl to rovný úsek (jak jinak v Polabí). Silnice. Asfalt bez chybičky. Přes silnici retardér. Dnes už tak třetí. Před ním jsem zpomalila... trochu moc rychle... hodně rychle... musím se pořádně držet... přední kolo najíždí na retardér... já vinou brždění už stojím v sedle... dobře se držet, ať mě to nevyhodí... tisknu řídítka... pevně jak jen můžu...spolu s brzdou.

Výsledek: letím přes řídítka, zadek kola se mnou... kolo přichází o zvonek... rozbíjí se přehazování řazení... tachometr letí do dáli... odírá se sedačka... já se pouštím řídítek a dopadám na zem... bokem helmy... bokem batohu... bokem svým
Opět se projevuje nejslabší materiál. Helma vydržela, batoh vydržel, tři vrstvy oblečení bez zátrhu. Kůže pryč a maso kouká.

Navštívila jsem tedy lékárnickou pohotovost, kde mě pán ošetřil a sedla na kolo - k autu zbývalo ještě třicet kilometrů a jedna srážka. Ta srážka byla s náctiletou osobou ženského pohlaví, které jsem jako jediné dnes (a to jsme míjeli asi milion cyklistů) nemohla dát přednost. A ona nechtěla. Srazily jsme se řídítky a mezi nimi uvízl můj malíček. Přišel o část kůže, rukavice samozřejmě neutrpěla.


Večer už jen pro jistotu pohotovost chirurgická. Pan doktor mi odstřihal přečnívající kůži a řekl, ať si zajdu k lékaři v pondělí na převaz. "Anebo víte co..." řekl a věnoval mi jodem napuštěný papírek jako desinfekci pro převaz. K doktorovi nemusím, pokud se můj nový modrofialový flek nebude zvětšovat.
Pak mě ještě dohonil na chodbě a vyměnil zprávy. Oproti té staré přibylo jen: "Břicho měkké, nebolestivé, bez známek peritoneálního (v podbřišku) dráždění." Jak to jen tak najednou poznal, když já jsem už v ordinaci ani nebyla? Na břicho mi přece nesahal nikdo nikdy přinejmenším v pětikilometrovém okruhu kolem Motola...

čtvrtek 31. března 2011

Jak jsem viděla lamu a hodila tlamu



Vlivem různých vnitrogeologických a vnitropolitických faktorů vyjíždím dřív. Jeden z nich je ten, že tvůrci mého kalendáře umístili fotku Eiffelovky na první květnový týden. To je přece důvod! Beru to jako znamení, že k 7. květnu ustanou boje v Libyi, elektrárna v Japonsku přestane chrlit radiaktivitu a svět se ponoří do nudné šedi, která mi umožní vybrat si pár týdnů loňské dovolené...
Tedy - zatím vlastně jen plánuju vyjet dřív.
Rozhodla jsem se tak v sobotu 26.3 a taky jsem si řekla, že by bylo dobré ujet do té doby tisíc kilometrů.
To není zas tolik... 42 dní...1000 kilometrů... cca 23km denně...
Jde o to zvyknout si na kolo, něco si na něm odsedět, odhalit chyby, přijít na nová zjištění...

Ve zkratce to vypadalo takhle:
neděle: viděla jsem lamu a hodila tlamu. Lamu vedl odhadem osmiletý chlapeček jen tak na procházku. Byla teprve tříměsíční a nejkrásnější na světě! Co asi uvidím cestou do Paříže...
Co jsem zjistila: že sjetý gumy jsou dobrý na asfaltu, ale v terénu selhávají. A taky, že pole bývají měkoučká a nenechávají na kolenou větší následky. A když spadnete pod kolo jinýho cyklisty, přejede vás.

pondělí: první půlhodinu v sedle mě nenapadala jiná než sprostá slova. Ku-va, ku-va, ku-va, ku-va. Nejedu nikam! Čí to byl nápad? Ku-va, ku-va, ku-va, to bolí!

úterý: pstroužek! Myslím, že před ním i po něm bylo nějaký kolo, ale nevybavuju si...

středa: bodrý domorodec v Kryštofových Hamrech vylézá před dům a dotazuje se na trasu. "Poradil bych jinou... takoví sportovci... zajeďte do Němec..."
Zajeli jsme. Na polovině cesty byl ještě sníh, v cestě každých sto metrů padlý strom. Z kola jsem spadla hned dvakrát, jednou do sněhu, jednou v kopci, v němž se kolo vzpínalo jak kůň. Zbytek jsme tlačili.
Domorodec se musí smát ještě teď.

Uběhlo šest dní... ujela jsem odhadem 120 kilometrů.. byl v tom víkend a tři dny volna k tomu...
Nějak mi ty počty nevychází...
Naučila jsem se skvělou výmluvu: sice málo kilometrů, ale ten náročný terén...! A taky: začátek musí býv pozvolný, přece...

Nicméně plán na víkend zní: asfalt, rovina, dohnat ztracené kilometry