pondělí 23. května 2011

den šestnáctý 23. května, Chalons en Champagne - Chateau Thierry

řečí čísel
najeté kilometry: 87,2
průměrná rychlost: 18,9 km/hod
maximálka: 43,4 km/hod




Poslouchala jsem to už dost dlouho. Tuším tak od pátku. Nejdřív jen tak jemné brumlání, pak čím dál hlasitější protesty. Jako by to byla moje vina, že je víkend. Nebo že Francouzi nemají obchody. Nebo že je nemají otevřené. Dnes, po šesté jsem vjížděla do Chateau Thierry a je tu: prodejna a servis kol. První ve Francii. Tak mám konečně klid. Řetěz, po posledním dešti opět zbaven oleje a při každém šlápnutí neustále si stěžující, zmkl. Už ani nevrzne. Jede tiše a cestu si zase užívá.

Poslední cestu. Zítra totiž už bude v Paříži.
Vlastě měl na co si stěžovat. Párkrát pořádně zmokl, v pokoji se mnou mohl přespat jen dvakrát, jinak mrzl venku někde v garáži nebo na dvoře. A dneska, kdy v šest večer klesla teplota na třiatřicet stupňů, se téměř roztavil. Za to ale viděl miliardu vinic, projížděl si totiž krajem šampaňskýho. Jednu flašku i popovezl. Na oslavu dojetí do hlavního města. A ještě něčeho. Ale to až zítra.





 

2 komentáře:

  1. .. aa, tak to už nastává čas zaúkolování, co všecko musíš vidět v Paříži! Tak tumáš tomáš: hrob Apollinaira na Pere Lachais a učinit 1 ks foto.

    Burial:
    Cimetière du Père Lachaise
    Paris
    Ile-de-France Region, France
    Plot: Division 86

    Jinak ti nikdo neuvěří, žes v tej Paříži byla. Popírač Suche nach Paris.

    Brány otevřte se
    Slyšte můj hlas
    Jsem pánem klíče
    Který otevírá vás

    OdpovědětVymazat
  2. .. a tady je pomůcka:
    http://www.pere-lachaise.com/perelachaise.php?lang=en

    OdpovědětVymazat